SUSTAINABLE
BRANDS
Buff, Burton, Fjallraven, Globe, Hydro Flask, Patagonia, The North Face, Ucon Acrobatics, Veja, Volcom, Cariuma, Helly Hansen, Hoka, Native, Rains, Szade — to tylko niektóre z marek, których producenci dbają o zrównoważony rozwój swoich brandów, mając na uwadze kondycję naszej planety.
Od ekologicznych procesów produkcji, przez obniżanie poziomu zużytej wody, używanie naturalnych barwników i materiałów, które są przyjazne środowisku, po ekologiczne opakowania, w których produkty wysyłane są do klientów. Jeden cel — lepsza przyszłość!
Kupując produkty w naszym sklepie oznaczone tagiem #SUSTAINABLE , wspierasz inicjatywy, które pomagają obniżyć produkcję CO2 w atmosferze oraz poziom zanieczyszczenia Ziemi.
Patagonia
Patagonia już w latach 80. ubiegłego wieku zaczęła wspierać organizacje i inicjatywy, mające na celu ochronę środowiska. Jako pierwsza firma w USA wydrukowała katalog na papierze z odzysku. Co więcej, we współpracy z Malden Mills i Wellman opracowała poliester z recyklingu. Od 1985 roku 1% przychodów jest przekazywany na ochronę przyrody w ramach akcji "1% for the Planet", do której wciąż dołączają kolejne przedsiębiorstwa. Do roku 2018 zebrano już w ten sposób 78 mln dolarów.
Patagonia od kilku lat prowadzi również akcję Wear Worn, namawiającą do jak najdłuższego używania produktów. Dodatkowo umożliwia darmową naprawę swoich produktów. W 2017 roku została uruchomiona strona internetowa, za pośrednictwem której można kupować używane ubrania, oddane przez innych ludzi, którzy w zamian otrzymali środki na zakup odzieży nowej lub używanej.
Volcom
Volcom to jedna z tych marek, która posiada certyfikat Bluesign®. Oprócz dbałości o zrównoważony rozwój, Volcom razem z MACBA Life stworzył w 2020 roku kolekcję "Keep The Plaza Clean", zachęcającą do sprzątania na deskorolkowych miejscówkach. O akcji możecie poczytać na naszym blogu.
Burton
Burton jest zarówno członkiem, jak i założycielem Climate Action Corps. Firmy, które przystępują do programu, zobowiązują się do mierzenia, planowania i redukcji emisji gazów cieplarnianych. Corocznie dzielą się swoimi postępami.
Producenci są również aktywni w tworzeniu indeksu HIGG, który jest zestawem narzędzi dla firm do mierzenia i porównywania wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju marki. Burton również posiada certyfikat Bluesign® oraz pracuje nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla podczas produkcji oraz używaniem opakowań z materiałów nadających się do recyklingu.
Fjällräven
Oprócz tego, że producenci Fjällräven (po szwedzku - lis arktyczny) intensywnie myślą o "lepszym jutrze”, sumiennie starając się zredukować produkcję śladu węglowego, to również wspierają organizacje non-profit, zajmujące się ochroną ekosystemu. Od kilku lat prowadzą inicjatywę Arctic Fox Initiative, mającą na celu ochronę lisów arktycznych, którym grozi całkowite wyginięcie.
Możecie przeczytać o tym tutaj: https://foxtrail.fjallraven.pl/artykul/beneficjenci-arctic-fox-initiative-2020/ a także na blogu marki: https://foxtrail.fjallraven.com/pl/sustainability/
Globe
Misja marki Globe skupia się na stosowaniu zrównoważonych technologii produkcyjnych. A to wszystko w celu stworzenia trwałego produktu, będącego wyrazem idei "Low Velocity", co oznacza życie w spowolnionym tempie konsumpcjonizmu. Marka podkreśla, że żyjąc w zgodzie z naturą, jesteśmy w stanie zmniejszyć destruktywny wpływ na środowisko. Producent także zrezygnował z metodologii "fast fashion" na rzecz tworzenia całorocznych, ponadczasowych kolekcji, dla współczesnego i świadomego odkrywcy środowiska. Tym sposobem poddaje swoje produkty stałym testom pod kątem jakości, trwałości oraz funkcjonalności.
Hydro Flask
Mamy nadzieje, że przerzuciliście się już na butelki wielokrotnego użytku, zostawiając plastik daleko w tyle! :) Jeżeli jednak nie, to sprawdźcie ofertę marki Hydro Flask, która bierze czynny udział w wielu akcjach promujących ekologię. Na każdym kroku stara się uświadamiać konsumentów, w jaki sposób dbać o naszą planetę. Motto przyświecające założycielom Hydro Flask to: "The only thing we love more than spending time in natural places is helping share that experience with others. That is our purpose and our heartbeat. Whatever you need to help you be outside living your best life, we're in."
Ucon Acrobatics
Ucon Acrobatics to producent akcesoriów odzieżowych takich jak m.in plecaki i nerki. Od początku swojej działalności tworzy wegańskie produkty oraz "daje zwierzętom prawo głosu" będąc partnerem organizacji PETA (People for the Ethical Treatment of Animals). W 2016 roku marka zaprojektowała pierwszy plecak, wykorzystując głównie tworzywa sztuczne z recyklingu. Około 20 plastikowych butelek tworzy jeden nowy plecak! Ponadto wspólnie ze szwajcarską organizacją non-profit My Climate, Ucon Acrobatics działa na rzecz ochrony klimatu.
The North Face
The North Face, to marka, którą zna niemalże każdy. Natomiast nie każdy wie, że ta firma prowadzi akcję Clothes The Loop, polegająca na wprowadzeniu ubrań do ponownego obiegu. Celami marki są m.in. aby do 2025 roku 100% używanych przez nią tkanin pochodziło z odpowiedzialnych źródeł oraz wyeliminowanie plastikowych opakowań.
BUFF
BUFF® oprócz produkcji wyłącznie ekologicznych produktów, kładzie także nacisk na etykę pracy w swoich fabrykach, a szczególnie w państwach słabiej rozwiniętych ekonomicznie. Dlatego 2% swoich zysków przekazuje na rzecz organizacji Unicef. Marka nawiązała też współpracę z REPREVE®, aby opracować poliestrową tkaninę z recyklingu. Materiał wykonany jest z przezroczystych plastikowych butelek, które w innym przypadku trafiłyby na wysypisko śmieci. Ponad 8 milionów plastikowych butelek zostało ponownie wykorzystanych przez BUFF® i liczba ta ciągle rośnie!
CARIUMA
Producenci Cariuma starannie dobierają produkty, z których wykonane są buty oraz odzież, w sposób, aby maksymalnie zmniejszyć powstały na wskutek procesów produkcji ślad węglowy. Warto również wspomnieć, że aż 65% produktów Cariuma jest w 100% produktami wegańskimi. Marka ta przywiązuje uwagę nie tylko do procesów produkcji, ale również warunków pracy w fabrykach Cariuma. Założyciele marki zapewniają, że osoby zatrudnione przy produkcji mają zapewnione dobre warunki pracy, uczciwe wynagrodzenie jak i normowany czas pracy. Więcej o procesach produkcji oraz zrównoważonym rozwoju marki Cariuma możesz przeczytać TUTAJ.
HELLY HANSEN
Będąc na runku od ponad 140 lat, marka Helly Hansen doskonale wie, że aby utrzymać swoją pozycję, musi chronić to co najważniejsze - środowisko! Pałając miłością do sportów wodnych i zimowych ten brand bardzo dużo stawia na ochronę przyrody, nieprzerwanie dążąc do tego, aby ich działania pomagały ludziom zdobywać świadomość oraz wiedzę na tematy związane z zanieczyszczeniem Ziemi. HH przywiązuje również uwagę do etyki pracy w swoich fabrykach oraz stara się do maksimum zmniejszyć pozostawiany w łańcuchach dostaw ślad węglowy, stawiając na ekologiczne rozwiązania.
HOKA
Hoka od 2016 roku jest częścią projektu United Nations Global Compact. UNGC to największa na świecie korporacyjna inicjatywa zrównoważonego rozwoju. To partnerstwo wymaga corocznego oświadczenia o postępach i progresie z zakresu działań na rzecz redukcji śladu węglowego i odpadów produkcyjnych. Hoka wykazuje zaangażowanie nie tylko w kwestii materiałów, odpadów, wody, ale także równości płci, wysokiej jakości edukacji, chemii, klimatu, czystej energii i praw człowieka.
RAINS
Rains to marka w 100% wegańska. Żaden z surowców ani produktów nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego. Produkty Rains nie zawierają szkodliwych substancji chemicznych, takich jak związki perfluorowane (PFC) lub ftalany (PVC). Wszystkie składniki produktów Rains spełniają standardy europejskiego REACH. Ponadto odzież przeciwdeszczowa Rains, torby i akcesoria oczyszczają się samoczynnie podczas użytkowania. Sporadyczne płukanie w deszczu często wystarcza, aby odświeżyć odzież przeciwdeszczową i sprzęt. ;) Oczywiście, marka Rains wykazuje zrównoważony rozwój jak i coraz większą redukcję śladu węglowego z roku na rok.
NATIVE
Buty Native Shoes to w 100% wolne od szkodliwych substancji, wegańskie produkty, charakteryzujące się niepowtarzalnym designem jak i wysokim komfortem. Marka ta powstała w 2009 roku. Od samego początku jej założycielom zależało na stworzeniu alternatywy dla skór zwierzęcych oraz przyjaznych środowisku innowacyjnych technik produkcji. Misją Native jest maksymalne ograniczenie emisji dwutlenku węgla, a jednym z kluczowych kroków prowadzących do tego jest dawanie butom drugiego życia. Program recyclingu o nazwie Remix Project to inicjatywa, która przekształca obuwie marki w materiał bazowy, służący do wytwarzania siedzisk, izolacji czy elementów placów zabaw.
SZADE
Szade to recykling w czystym wydaniu. Otóż każda para oprawek z recyklingu Szade jest wykonana z uszkodzonych, przestarzałych, wadliwych i zużytych plastikowych oprawek okularów przeciwsłonecznych, które zostały wyrzucone do śmieci. #MoreThanGlasses
Reduce - Reuse - Recycle
Myśl kreatywnie - nie każda rzecz od razu musi iść do śmieci! Pomyśl, czy zużyty przedmiot na pewno nikomu się już nie przyda lub czy istnieje możliwość wykorzystania go w inny sposób. Jeżeli jednak już musisz coś wyrzucić, zrób to odpowiedzialnie i wybierz odpowiedni pojemnik. Nawet całkiem zniszczone ubrania nie wyrzucaj do śmieci, a do specjalnych pojemników na odzież używaną - zostaną one przerobione na czyściwo.
Ten rodzaj plików cookies jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego sklepu internetowego. Dzięki nim możemy w bezpieczny sposób zrealizować Twoje zamówienie, zapamiętać Cię jako zalogowanego Użytkownika po przejściu na inną stronę czy automatycznie uzupełnić dane adresowe podczas zakupów. Zablokowanie tych ciasteczek w przeglądarce może skutkować nieprawidłowym działaniem serwisu.
Oprócz zastosowań w analizach biznesowych, analityczne pliki cookies pozwalają nam zrozumieć w jaki sposób korzystasz z naszego sklepu internetowego, wskazać strony wymagające poprawy lub te, które spełniają swoją funkcję i cieszą się dużą popularnością. Co istotne, zebrane informacje są anonimowe i na ich podstawie nie jesteśmy w stanie zidentyfikować Użytkownika.
Analizując Twoje zachowanie na stronie oraz preferencje zakupowe dotyczące marek, jesteśmy w stanie wyświetlać spersonalizowane podpowiedzi produktów, dokonywać zmian w obrębie funkcjonalności strony oraz zamieszczać sponsorowane treści. Twoje dane mogą być wykorzystywane do ulepszania istniejących systemów i oprogramowania oraz opracowania nowych rozwiązań.
Wyrażając zgodę na te ciasteczka pozwalasz nam dostosować reklamy do Twoich zainteresowań. Z ich pomocą podmioty współpracujące, takie jak Facebook czy Instagram, będą w stanie odpowiednio dopasować wyświetlane treści tak, aby były dla Ciebie użyteczne i odpowiednie.